کپی رایتینگ مهارت (و همچنین زمینه کاری) نوشتن تبلیغات فروش و سایر مواد بازاریابی برای محصولات، خدمات، کمپین های جمع آوری کمک مالی و موارد دیگر است. نکته اصلی ترغیب مردم به اقدام کردن در خواه خرید چیزی، وارد کردن آدرس ایمیل، کمک مالی یا کلیک روی یک دکمه است. وقتی نوبت به بازاریابی و تبلیغات کسب و کار شما می رسد، نوشتن متن مهم ترین مهارت است.
کپی رایتینگ چگونه کار میکند ؟
کپی رایتینگ بسیار متفاوت از نوشته معمولی مانند نوشتن مقاله یا پست وبلاگ است، کپی رایتینگ موثر در افزایش فروش و مشتری ها تاثیر دارد. در اینجا، ما پنج مورد از مولفه های نوشتن متن موثر را با استفاده از یک محصول بهداشتی شست و شو برای نشان دادن نکات بررسی خواهیم کرد.
مخاطبان خاصی را مخاطب قرار می دهد
اگر محصولی را تبلیغ می کنید که چربی ها را پاکسازی میکند، کپی رایتینگ باید با صاحبان رستوران ها، هتل و کافی شاپ ها صحبت کند. در یک “مکالمه” یک به یک ،نوشته باید توضیح دهد که چگونه محصول تمایل صاحب رستوران را برای پاکسازی و چربی زدایی ظروف برطرف میکند. اگر نوشتن متن کپی رایتینگ را به فرد دیگری میخواهید بسپارید، با نویسنده ای که در بازار شما تجربه دارد، خواسته ها و نیازهای مشتری را می فهمد و نوع زبان یا اصطلاحات اصولی آنها را می داند، کار کنید.
یک مزیت یا وعده منحصر به فرد ارائه می دهد
صاحبان رستوران ها ده ها محصول را در نظر دارند، بنابراین کپی رایتینگ باید این محصول بهداشتی را از سایر محصولات موجود متمایز کند. چه چیزی این روش را به بهترین راه حل (آسانترین ، ایمن ترین ، سالم ترین و غیره) تبدیل می کند؟ بسیاری از افراد از این به عنوان USP یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما یاد می کنند. چه چیزی شما را از سایر محصولات یا خدمات دیگر متمایز می کند؟
یک اثبات محکمی نشان دهید
برای اطمینان از اینکه صاحبان رستوران ها دریغ نکنند و نگران این نباشند که این محصول به قول های خود عمل می کند، بهتر است اثبات مشخصی درباره عملکرد محصول ارائه دهید، از قبیل توصیفات مشتری ها، نتایج آزمایش در مقایسه با سایر محصولات بهداشتی، یا یک فیلم بازاریابی که چگونگی استفاده از محصول را نشان میدهد.
مشتریان را به سوی خرید راهنمایی کنید
اگر می خواهید صاحبان رستوران ها را مجبور به تماشای نسخه ی نمایشی این محصول کنید، لازم است که کپی رایتینگ آنها را به روشنی با یک فراخوان راهنمایی کند، بعنوان مثال “، این فیلم را ببینید تا متوجه شوید چقدر ساده چربی زدایی میکند.” علاوه بر این، کپی رایتینگ باید چیز خاصی ارائه دهد که باعث شود صاحب رستوران ها بخواهند بلافاصله اقدام کنند: “اگر تا تاریخ هفته آینده ۵ محصول سفارش دهید، یک محصول رایگان دریافت میکنید.”
برای بهبود نتیجه فروش، به مرور زمان آزمون و خطا کنید
چند تغییر ساده در کپی رایتینگ، می تواند نتیجه فروش را ۱۰٪ ، ۲۰٪ یا حتی ۱۵۰٪ افزایش دهد، بنابراین آزمون و خطا کردن پیام ها و پیشنهادات مختلف هزینه دارد. برای اینکه بفهمید چه عاملی پاسخگو است و چه عاملی نیست، مهم است ردیابی کنید. علاوه بر این دائما باید آزمون و خطا کنید تا نتایجی که قبلا گرفته اید را بهبود دهید.
انواع کپی رایتینگ
به طور سنتی، قبل از اینترنت، کپی رایتینگ برای حدود دوازده نوع ماده مختلف بازاریابی، از جمله بسته های پست مستقیم، کارت پستال، تبلیغات روزنامه و مجله، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بروشور، پوستر، کوپن، برگه های فروش و محصولات مورد استفاده قرار میگرفت. امروز، دنیای نکپی رایتینگ آنلاین به عنوان یک جز مهم تاکتیک های بازاریابی مانند وب سایت ها، ایمیل، مقالات آنلاین، پست های شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، تبلیغات آنلاین، فیلم ها ، ارائه وبینار گسترده شده است.
یک کمپین بازاریابی فقط برای یک محصول خاص بسته به نوع محصول ممکن است به همه این نوع کپی رایتینگ و موارد دیگر نیاز داشته باشد:
- صفحه فروش آنلاین محصولات
- بسته بندی / برچسب محصول
- تبلیغات محصولات در Google و سایر اماکن آنلاین معروف
- تبلیغات محصولات در مجلات چاپی
- بروشورها
- ویدیوی تست محصول
- یک مقاله یا گزارش ویژه در مورد مشکلی که محصول حل می کند
- ایمیل تبلیغ محصول
- مطالعات موردی که چگونگی سود مشتریان از محصول را توضیح می دهند
- برگه های مشخصات محصول و نحوه استفاده
- مقالات و پست های وبلاگ در مورد محصول
- توصیفات و نظرات مشتری