در هر طراحی سایت ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد که باعث شود کاربر تجربه ناخوشایندی داشته باشد یا اینکه هدف و مقصود شما بطور کامل و صحیح به کاربران نرسد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از رایج ترین اشتباهاتی که بیشتر سایت ها انجام میدهند را برایتان بازگو کنیم.
۱- طراحی برای خودش صحبت نمی کند
اگر شما یک پلیس هستید و می خواهید خودتان را به عنوان یک پلیس معرفی کنید ، پس باید همیشه یونیفورم در مست پوشیده و نشان مناسب به همراه داشته باشید . همین اصل برای طراحی وب سایت نین وجود دارد . شما باید از طراحی مناسب استفاده کنید که کاربر بداند شما که هستید و چه می کنید . اگر شما فروشنده کتاب الکترونیکی و آموزشی هستید ، پس شما نمی خواهید به مردم اجازه دهید فکر کنند که سایت شما یک رستوران محلی آشنا برای آنهاست شروع به پریدن کنید اگر برند محکمی دارید . آیا رنگ ، سبک فونت ، و اهداف شرکت شما منعکس کننده طراحی وب سایت شما است . و بالعکس ؟ آیا شما فقط از عناصر لازم و درست برای معرفی وأضح و روشن شرکت خود استفاده می کنید ؟ آیا شما از کلمات کلیدی که کاربر با یکبار مطالعه متوجه منظور شما شود . استفاده می کنید ؟ مردم بیش از یک دقیقه برای اینکه حدس بزنند سایت شما در چه خصوصی است وقت صرف نمی کنند . بنابراین بهتر است چهره درستی از خود نشان دهید .
۲- پرسروصدا ، تصاویری درهم و برهم
از زمانی که طراحی مجازی شده ، شما باید نشان دهید که وب سایت شما کاربر پسند است کاربر پسندی فقط یکی دیگر از راههای فنی از درک کاربر محوری است ، و اگر سایت شما در این زمینه ضعیف باشد ، این راه دیگری است که بگوید شما لایق کاربر نیستید تصاویری پرسروصدا و سازمان یافته در اینجا به این معنی است که محتوای خود را به درستی بر روی وبسایت نگذاشته اید . آیا جهت گیری روشنی دارید ؟ آیا عناصر وب سایت شما در بخش های درستی از صفحات قرار گرفته اند ؟ آیا پست های شما به روشنی خواناست ، یعنی از نظر خوبی فاصله ، قابل اسکن و دوستانه به چشم ؟ آیا تبلیغات و بنرها در جای درستی قرار می گیرند و با چیز دیگری اشتباه نمی شوند ؟ آیا بیش از حد بسیاری از عناصر منحرف ، مانند آگهی های زرق و برق دار و متون متحرک وجود دارد ؟
۳- طراحی شما ممکن است کاربر را از خود انگیختگی منع کند
این ممکن است بسیار زننده به نظر برسد . اما شما ممکن است از آن هنوز آگاه نباشید . شما این موارد را حتما می دانید ، اما در طراحی سایت ، این به این معناست که همه یا بخشی از سایت شما کاربران را مجبور به انجام یا عدم انجام کار خاصی می کند . اگر مردم نمی خواهند وارد محیط شما شوند ، آنها را مجبور نکنید در مورد پنجره های پاپ آپ چطور ؟ آیا موزیک پس زمینه دارید ؟ آیا کلیک بر روی چیزی کاربر را به لینک جدیدی می فرستد ؟ همه می دانیم که این کار چقدر آزاردهنده است . آیا کاربران شما حتما باید اول عضویت داشته باشند ؟ اگر روی نگه داری مطالبی که در وب سایتتان اشاره شده مصر هستید ؟ حداقل دلیل محکمی برای کاری که انجام می دهید داشته باشید.
۴- جهت گیری و ساختار خراب یا مبهم
مردم متنفرند از اینکه بر روی لینک خراب کلیک کنند ؛ یا از آن بدتر ، لینکی که آنها را به جای دیگری بیرد . بیشتر از آن ، با وجود این واقعیت که شما یک نوار ناوبری دارید ، گاهی اوقات مردم می خواهد به چیزی نگاه أنی و خاص بدون اینکه یک به یک تمام دکمه های سایت را بگردند ، بیندازند حال سوال اینجاست : آیا شما یک موتور جستوجوگر داخلی و یک لینک به نقشه سایت دارید ؟ این همیشه یک شکست برای وب سایت است ، اگر اهدافی که دارند به طور طبیعی و معمولی برآورده نشده است . مردم فقط به یک دلیل به سایت شما راهنمایی می شوند ، و آن ارضاشدن نیازهایشان است اگر آنچه را که می خواهند در چند دقیقه اول پیدا نکنند ، تمام تلاش و نقشه شما شکست خورده است.
۵- لینک های گیج کننده و گمراه کننده
لینکها سیستم گردش خون اینترنت هستند . اینها عناصر لازم در تمام صفحات مرتبط و به هم متصل است . دانستن اینکه لینکها چقدر مهم هستند موجب می شود تا با آنها با احترام رفتار کنید و همین طور با کاربرانتان ، اجازه دهید خود لینک ها بگویند درباره چه هستند و چه چیزی در آنها دیده می شود و نه چیز دیگری یک تمایز مشخص نیز از تفاوت های بین کلمات با عبارات زیر خط دار و با رنگی خود را با لینک خود ایجاد کنید . اطمینان حاصل کنید که لینک خود را در حالات مختلف ( شناور ، روشن ، خاموش ، و غیره ) نشانه های بصری مختلف به تصویر کشیده اید به طوری که به مردم کمک شود در دانستن اینکه در حال حاضر این لینک را کلیک کرده اند یا نه . در نهایت ، دکمه ها باید به عنوان دکمه ظاهر شود ، و اگر که نیست ، نباید قابلیت کلیک داشته باشد.
۶- صفحه های طولانی
کلمه « بلند » در اینجا دو جنبه از یک طراحی وب سایت را برابر گرفته است : طول و زمان در طول وب سایت خود را باید نه چندان طولانی ( عمودی یا افقی ) بگیرید که مردم برای رفتن به برخی از مناطق کلیدی که پیدا کردن آنها مهم است ، اذیت شوند . اگر شما در حال ارائه یک وب سایت تک صفحه ای هستید ، مطمئن شوید که شما به کاربران خود کمک می دهید با لینک های مرتبطی که کمک خواهد کرد تا آنها از یک بخش به دیگری پرش کنند ، یا حتی به بالای صفحه برگردند . متون و محتوای طولانی نیز باید به قطعات با فصول . شکسته شود . شما می توانید این فصول را در صفحات مجزا با طراحی های متفاوت قرار دهید . اگر می خواهید یک فایل پی دی اف با ارائه را روی سایت خود قرار دهید ، ابتدا چند اسلاید با چند صفحه اول را که دانلود آن وقت زیادی نمی گیرد . بر روی سایت قرار دهید . سپس کل فایل را برای دانلود قرار دهیدہ علاوه بر این ، شما باید درک کنید که مردم از زمانی که اتصال داده کنند است ، نفرت دارند و بدتر از آن ، زمانی که وب سایتی که آنها نیاز دارند بسیار آرام و حتی غیرپاسخگو است . این جایی است که بهینه سازی وارد می شود ، و شما واقعا نیاز دارید تا یاد بگیرید مطالبتان را تا جای ممکن کم حجم بر روی سایت قرار دهید . شما اگر واقعا منبع خوبی باشید ، آنگاه منبع خوبی خواهید بود.
۷- فیلتراسیون کاربر
به یاد داشته باشید که خوانندگان بیتاب هستند و شما نمی توانید آنها را سرزنش کنید . اگر تنها دنبال راحتی هستند . آیا هر یک از صفحات و یا منابع شما نیاز به یک سطح بالاتر اجازه برای آنها برای دسترسی دارد ، مانند نیاز به عضویت ؟ اگر شما واقعا در مورد عضویت جدی هستید و اگر می خواهید در دسترسی به محتوای خاصی کنترل داشته باشید ، حداقل شما باید آن را آسان و روشن کنید کاربران از اینکه لازم باشد چندبار اطلاعات شخصی خودشان را در سایت وارد کننده خوشحال خواهند شد آن ها خوش شانس هستند اگر مرورگر از ویژگی های پر کردن خودکار اطلاعات شخصی هردمند باشد . چطور است شما اجازه دهید روش های دیگر ثبت نام که سریع تر است ، مانند ارتباط با حساب کاربری فیس بوک با گوگل صورت گیرد ؟ همان نیز برای خرید و پرداخت استفاده شود . آیا یکبار قیمت را تهیه کرده اید ؟ آیا شما به آنها احساس امنیت می دهید زمانی که اطلاعات کارت اعتباری را وارد می کنند و یا حداقل تضمین پی پال ارائه می دهید ؟ به یاد داشته باشید که ساخت نهایت درخواست مشتریان فعلی و یا مشتریان بالقوه کافی نیست شما در واقع باید آنها را راهنمایی کنید و تا آخرین مرحله همراهی کنید و آنها را در وسط مسیر رها انسازید . فیلتراسیون کاربر زمانی رخ می دهد که کاربر آنچه شما پیشنهاد می دهید را می خواهد ، اما در وسط پروسه رها می شود.
۸- اطلاعات تماس غیر قابل دسترس
هرگز فراموش نکنید که اضافه کنید جرئیات اطلاعات تماس را که قابل مشاهده ، جامعه و ارائه دهنده بسیاری از گزینها باشد همچنین مطمئن شوید تمام پیشنهاداتی که میدهید سالم و یک نفر آماده پاسخگویی است به یاد داشته باشید اطلاعات تماس شما چیزی است که کاربر را مطمئن می کند با انسان طرف است.
۹- استفاده از صفحات گرافیکی
نه ، این واقعا یک خطای مهلک در طراحی وب سایت نیست ، اما شما باید درک کنید که با استفاده از صفحات گرافیکی ، یک مائع پیار سفت و سخت بین موتورهای جست و جو و وب سایت خود ایجاد می کنید . اگر شما واقعا در مورد آمار SEO و گزارش نگران هستید ، پس از بین بردن مانع به نتایج بهتر منجر خواهد شد استفاده از صفحات گرافیکی اغلب می تواند به عنوان یک راه آماتور برای تبلیغات همچنین دیده شود که اصلا چیز خوبی نیست . بازاریابی خود را به شیوه طبیعی انجام دهید ، و مردم نیز به شما به طور طبیعی مراجعه خواهند کرد.
۱۰- طراحی و محتوای قدیمی
با دقت نگاه کنید که چگونه وب سایت تان طراحی شده است . آیا تاریخ گذشته است ؟ آیا حداقل محتوا به طور منظم به روز شده است ؟ آیا کسی هنوز دنبال محصول قدیمی شما می گردد ؟ اگر مطمئن نیستید که سایت شما نیاز به یک طراحی مجدد دارد ، همیشه با یک متخصص مشورت کنید . اگر شما مشکل بارگذاری سایت خود را با محتوا دارید ، شما همیشه می توانید به افراد با استعداد برون سپاری کنید . اگر شما واقعا در مورد اهداف سایت جدی هستند ، پس باید کاری انجام دهید .
۱۱- بدون تجزیه و تحلیل بیشتر
به همین دلیل است تجزیه و تحلیل وجود دارد ، برای اینکه بدانید در وب سایت تان و محتوای آن چه خبر است . اگر شما در مورد آنچه کاشته اید جدی هستید ، باید در مورد چگونگی رشد یا عدم رشد آن بیشتر هیجان زده باشید و البته اقدام ضروری است . شما نمی خواهید دانه های ذرت را بر روی زمین بریزید ، بدون چک کردن اینکه پرندگان آمده اند یا نه وب سایت شما ، محل سرمایه گذاری شماست و شما باید همیشه به آن رسیدگی کنید . در صورتی که شما از اشتباهاتی که در بالا ذکر شد بپرهیزید ، وب سایت بهتری خواهید داشت که مردم دوست دارند با آن کار کنند.