به طور کلی همه ما میدانیم که بازاریابی محتوا مهم ترین روش برای مارکتینگ و دستیابی به اهداف کسب و کار است. نوعی از بازاریابی محتوا که از اهمیت بیشتری برخوردار است، بازاریابی ویدئویی است. آمار نشان میدهد که ۸۷ درصد کسب و کارها از ویدئو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند، در این مقاله، ما به بررسی بازاریابی محتوای ویدیویی خواهیم پرداخت.
بازاریابی محتوای ویدئویی چیست؟
بازاریابی ویدئویی توسط کسب و کار های مختلفی انجام میشود تا محصولات خود را به صورت آنلاین ارائه دهند، ویدئو معمولاً در یوتیوب، شبکه های اجتماعی و وبسایت منتشر میشود. وقتی که ساخت ویدئو به خوبی انجام شود، میتواند یک راه قدرتمندی برای ارائه پیام تجاری و تبلیغات به مخاطبان باشد. بازاریابی ویدئویی با هر دو استراتژی محتوای B2C و B2B کار می کند.
در ادامه پنج دلیل برای اهمیت بازاریابی محتوای ویدئویی برای شما بازگو خواهیم کرد.
ویدئوها یک روش عالی برای ارائه محصول شما هستند
ویدئو ابزاری مفید در زمینه کمک به خریداران در مورد یک محصول است. در واقع، ۹۴ درصد از بازاریابان می گویند استفاده از ویدئو به افزایش درک کاربر از یک محصول یا خدمات کمک میکند. مشتریان فقط وقتی یک محصول را میفهمند که متوجه بشوند آن محصول چیست و چگونه کار میکند. جای تعجب نیست که ویدئو برای این کار ابزار بسیار خوبی است زیرا عنصر تصویری به مشاغل کمک می کند تا روش کارها را به روشنی توضیح دهند.
بازاریابی ویدئویی بازگشت سرمایه خوبی دارد
۸۳ درصد از بازاریابات می گویند ویدئو بازده خوبی از سرمایه گذاری به آنها می دهد. ممکن است شما تصور کنید که تولید ویدئو گران و وقت گیر است، اما فناوری زیادی وجود دارد که امکان ایجاد ویدئو خوب سریع و بدون بودجه زیاد را فراهم می کند.
شما می توانید از ویدئو به روش های مختلفی استفاده کنید
بازاریابان در مورد نحوه استفاده از ویدئو گزینه های زیادی دارند، به این معنی است که یافتن روش بازاریابی مناسب با کسب و کار شما آسان است. اگرچه YouTube مکان آشنایی برای به اشتراک گذاشتن ویدئوها است، در اینجا برخی دیگر گزینه های موجود را بررسی میکنیم :
- اکثر رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب به شما امکان اشتراک گذاری ویدئوها را به صورت آسان و رایگان را میدهد تا کاربران در سراسر دنیا به توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.
- ویدئو زنده در سال های اخیر با غول های صنعتی مانند فیس بوک، یوتیوب و توئیچ رشد کرده است که به همه کسب و کارها راهی برای پخش محتوای زنده ارائه می دهند.
- وبینارها یک روش عالی برای استفاده از ویدئو برای تعامل مستقیم با مشتریان شما هستند.
مردم ویدئو را دوست دارند
درست همانطور که فناوری ضبط ویدئو را برای کسب و کارها آسان شده است، همچنین تماشای ویدئو را برای مردم بسیار راحت تر شده است. تعداد زیادی آمار وجود دارد که این نکته را نشان می دهد. در اینجا برخی از جذاب ترین موارد وجود دارد:
- در سال ۲۰۱۷، یوتیوب گفت که مردم هر روز بیش از یک میلیارد ساعت محتوای یوتیوب را تماشا می کنند.
- در اوایل سال جاری، توییتر فاش کرد که هر روز ۲ میلیارد بازدید ویدیو در سیستم عامل خود وجود دارد. علاوه بر این، توییت های دارای ویدئو ۱۰ برابر بیشتر از آنهایی که فاقد آن هستند بازدید میخورند.
- دیجی دی می گوید فیس بوک روزانه بیش از ۸ میلیارد بازدید ویدیویی دارد.
اگر ویدئو نمی سازید، یکی از محبوب ترین روش های استفاده محتوا توسط مردم را از دست می دهید.
ویدئوها برای SEO عالی هستند
بارگذاری ویدیوهایی در یوتیوب که اصطلاحات جستجوی رایج را هدف قرار می دهد، می تواند روشی مناسب برای قرار گرفتن کسب و کارتان در صفحه اول گوگل باشد. گوگل برای بسیاری از عبارت های جست و جو شده، ویدئو های یوتیوب را در اول صفحه قرار میدهد. همچنین قرار دادن ویدئو های وبسایت های خود باعث افزایش نرخ بازدید کابران در سایت میشود.
نتیجه گیری
بازاریابی ویدئو روشی عالی برای دسترسی بازاریابان به مردم است. ایجاد و اشتراک محتوای ویدیویی با کیفیت بالا برای کسب و کارها از هر زمان دیگری آسان تر است. اگر قبلاً ویدئو را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود قرار نداده اید، شاید باید به فکر شروع ساخت چند ویدئو باشید.