مواردی که در انتخاب نام برند باید توجه کرد

مواردی که در انتخاب نام برند باید توجه کرد

|

بدون دیدگاه

همانطور که میدانید برای راه اندازی یک کسب و کار ابتدا باید یک نام مشخص و معتبر برای آن انتخاب نمود . انتخاب نام برند یکی از مهمترین مراحل در راه اندازی یک کسب و کار است . و باید یک سری نکات را برای انتخاب آن در نظر گرفت که اگر رعایت نشود بر میزان موفقیت کسب و کارتان تاثیر خواهد گذاشت . در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نحوه انتخاب درست نام برند بیشتر آشنا کنیم .

در توضیحات قبل گفتیم که راه اندازی کسب و کار مراحل مختلفی دارد اما مهم ترین مرحله ی آن انتخاب یک نام برند مناسب است گاهی پیش می آید که برای انتخاب نام برند عجله میکنیم و نامی را انتخاب میکنیم که بعد از گذشت چند سال متوجه می شویم که این نام مناسب برندی که داریم نیست ، در نتیجه هزینه بسیار زیادی باید انجام داد تا بتوانیم نام تجاری جدید را به دیگران القا کنیم .  خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب یک نام تجاری و طراحی لوگوی آن است ؛ برندینگ مانند یک سفر طولانی می‌ماند که برای موفقیت باید وارد یک مسیر پر پیچ و خم شد .  اگر به برند های معروف دنیا دقت کنید می بینید تمام نام ها بسیار تلفظ راحت ، قابل درک و خاص می باشند . برای انتخاب یک نام برند مناسب باید پروسه ای حساب شده طی شده باشد .

ویژگی های نام برند مناسب :

۱_ نام برند باید معنا و مفهوم کسب و کارتان را نشان دهد به گونه ایی که حتی با ترسیم آن در یک تصویر و یا لوگو به خوبی در ذهن مخاطب بنشیند .

۲_ نام برند باید جذاب باشد و توجه ها را جلب کند . یک نام خوب برای کسب و کارتان باید آنقدر برای مشتریان جذابیت داشته باشد که آن‌ها را به فکر فرو برد که بپرسند این برند چه محصول و یا خدماتی را ارائه می‌کند . به عبارتی دیگر نام برند باید باعث شود مشتری به سمت فروشگاه شما جذب شود    .

۳_ یک نام برند خوب باید ساده در عین حال کاربردی باشد . این شنیده ایم که گاهی نام‌های تجاری پیچیده و خاص در ذهن مخاطب مینشیند . اما پروسه برندینگی که برای آن طراحی شده بسیار پر هزینه بوده ، پس هرچقدر نام تجاری کسب و کارتان ساده‌تر باشد ، هم امکان به‌خاطر سپردن آن راحت‌تر است و هم حس بهتری را در مخاطب ایجاد می‌کند . ساده بودن یک نام تجاری برای همیشه مورد توجه تمام اساتید برندینگ جهانی بوده است . بنابراین توصیه می کنیم که این ریسک را انجام ندهید و نام‌های پیچیده انتخاب ننمایید ، نام‌های ساده از هر نظر بهتر هستند .

۴_ تلفظ گفتاری و نوشتاری برند باید راحت و ساده باشد . نام برند باید به راحتی تلفظ شود . این اطمینان را در انتخاب نام برند برای خود به وجود آورید که وقتی آن را با صدای بلند میشنوید و یا می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته ‌نشود .

۵_ نام برند باید قابل گسترش باشد ، این را در نظر داشته باشید شاید زمانی بخواهید محصولاتتان را به سراسر جهان عرضه کنید یا تنوع محصولاتتان را گسترش دهید ، پس نامی که برای برندتان انتخاب میکنید باید به گونه ای باشد که بتوانید آن را به کشورهای دیگر صادر کنید ؟ تلفظ و نوشتاری زبان خارجی برند ، لوگویی که به هر دو زبان طراحی می‌شود و… باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب غیر از فارسی زبان را نیز جذب خود کند.

۶_ در انتخاب نام برند بصورت ادبی دقت لازم را داشته باشید ، زیرا انتخاب نام‌هایی که بار ادبی سنگینی دارند لزوما موفقیت برند را تضمین نمی‌کنند . فراموش نکنید نام برند باید به گونه‌ای باشد که مشتری آن را به راحتی به خاطر آورد . از طرف دیگر انتخاب اسم‌هایی که بیش از اندازه ادبی هستند ممکن است باعث شوند مشتری نام آن را با نام یک اثر ادبی اشتباه بگیرد و متوجه نشود که این نام ، نام برند یک محصول ، سرویس و یا خدمات شما است. این مسئله نیز باعث از دست دادن مخاطبان و مشتری هایتان خواهد شد.

سخن پایانی

زمانی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار تجاری می گیرید برای پیشرفت در حوزه ی برندینگ و جلوگیری از اشتباه مشتریان از نام برند و اسم دامنه شما بهتر است به فکر یک نام تجاری مناسب باشید ، انتخاب یک نام تجاری ۵۰ درصد مسیر را برایتان هموار میکند و در نهایت با انتخاب یک نام درست اقدام به تمایز خود با دیگر رقبا میکنید به گونه ای که نام برندتان به راحتی بر سر زبانها می افتد ، و این امکان را به شما میدهد که از این طریق بتوانید بیشترین سود را در کسب و کارتان داشته باشید .

[ امتیاز دهید ]
, ,
نوشتهٔ پیشین
مزایای را‌ه اندازی کسب و کار اینترنتی
نوشتهٔ بعدی
طراحی وب سایت در بندر انزلی استان گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست