تقویم محتوا چیست ؛ و نحوه ساخت آن

|

بدون دیدگاه

برای داشتن یک برنامه منظم و مطمئن برای وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود، نیازمند یک تقویم محتوا هستید. هدف از داشتن تقویم محتوا این است که مطمئن شوید تیم محتوای شما مرتب و بالاتر از برنامه انتشار شماست.

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا یک برنامه شامل برنامه ریزی زمانی و مکانی برای انتشار محتوا های آینده است. تقویم های محتوا معمولاً شامل اهداف آینده، به روزرسانی وضعیت، فعالیت تبلیغاتی برنامه ریزی شده، تولید و به روزرسانی محتوای موجود است.

چرا داشتن تقویم محتوا اهمیت دارد؟

اگر برای رونق کسب و کار آنلاین خود از بازاریابی محتوا استفاده می کنید ، سازماندهی یکی از عناصر کلیدی است. سه تا از مهم ترین ویژگی های تقویم محتوایی بر بازاریابی محتوا را میتوانید بخوانید :

  1. تقویم محتوا اطمینان می دهد که همه کارهای مربوط به محتوای شما در زمان معین انجام داده شود. اگر بدون نظم تولید محتوا کنید، سرعت انتشار محتوا پایین می آید،یا ممکن است مواردی را فراموش کنید، یا حتی از به روزرسانی محتواهای قدیمی غافل شوید.
  2. تقویم محتوا همکاری با دیگر اعضا را آسان می کند. اگر به تنهایی وبلاگ یا شبکه اجتماعی را اداره میکنید، شاید نیازی به تقویم نداشته باشید، اما اگر به صورت تیمی کار میکنید، پس شما به چیزی نیاز دارید که همه را از روند کاری آگاه نگه دارد.
  3. ، تقویم محتوا به شما نمای کلی از موارد آیندتان می دهد. به عنوان مثال، ما از تقویم استفاده می کنیم تا مطمئن شویم که یک سری مطالعات موردی را به یک باره منتشر نمی کنیم، یا دو راهنما که یک موضوع را پوشش می دهند. به این ترتیب، می توانیم کل استراتژی بازاریابی خود را برای چند ماه آینده در یک صفحه مشاهده کنیم.

نحوه ساخت تقویم محتوا

این ۸ مرحله برای ساخت یک تقویم محتوایی موثر تاثیر دارد :

۱. شبکه ها و محتوای اجتماعی خود را بررسی کنید

ایجاد یک تصویر واضح از اهداف خود در شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد زمینه های پیشرفت و فرصت های جدید را شناسایی کنید. بررسی برای تنظیم دقیق استراتژی و به حداکثر رساندن میزان  بازخورد بسیار مهم است.

۲. صفحه هات اجتماعی مورد هدف خود را انتخاب کنید

تعداد زیادی شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب وجود دارد که هرکدام نحوه بازاریابی محتوایی مخصوص خود را دارند که باید آن ها را بررسی و انتخاب کنید

۳. درمورد مسیر تقویم خود تصمیم بگیرید

اگر شما تازه شروع کرده باشید، به احتمال زیاد تمام کارهای کوچک و بزرگ را خودتان انجام میدهد. در این صورت تولید محتوا ممکن است به سادگی انجام شود. اما اگر با یک تیم هفت نفره و ده برند تجاری متفاوت روبرو هستید، چیزی را می خواهید که به شما بگوید چه کسی چه کاری را انجام می دهد، چه زمانی انجام می شود، چه زمانی تصویب می شود و چه زمانی منتشر می شود.

۴.  برای مخازن محتوای خود کتابخانه تشکیل دهید

می توانید از Dropbox ، Google Drive یا نرم افزار پایگاه داده اختصاصی استفاده کنید. یک کتابخانه محتوایی دارای چند ویژگی اصلی است :

  • فضای کافی برای پروژه های بزرگتر داشته باشد
  • در پلتفرم های مختلف سازگار باشد
  • به راحتی بین اعضای تیم قابل دسترسی باشد

۵. یک جریان کار ایجاد کنید (ماشین محتوا)

حالا که همه اطلاعات ممکن را جمع آوری کرده اید، وقت آن است که شروع به طراحی برنامه روزانه ، هفتگی و ماهانه شبکه های اجتماعی خود کنید. ماشین سازی محتوا باید شامل این موارد باشد :

  • تعداد محتوا هایی که قرار است ماهانه منتشر شود
  • بهترین زمان برای ارسال محتوا
  • بازخورد ها نسبت به محتوا
  • فرآیند ایجاد طوفان فکری برای مطالب جدید و ایجاد آن

۶. شروع به ساختن پست های خود کنید

در این مرحله شما کتابخانه محتواهایی خورد را تشکیل داده اید و وارد جریان کار شده اید. هنگام کار، تقویم خود را ارزیابی کنید. شاید بخوایید از جزئیات مسائل بکاهید یا شاید جزئیات کافی نداشته باشد و لازم باشد چند ستون اضافه کنید.

۷. از تیم خود برای بررسی دعوت کنید و از بازخورد آنها برای بهبود استفاده کنید

اکنون که تمام موارد حاضر و آماده است، باید با هم تیمی هایتان به اشتراک بگذارید. تقویم محتوا باید برای تمامی اعضای تیم شفاف و قابل فهم باشد. با جمع آوری نظر ها و ایده ها میتوانید بهبود هایی در تقویم و محتوا های خود ایجاد کنید.

۸ .شروع به انتشار کنید

با شروع انتشار، ممکن است متوجه شوید که انتشار دستی پست ها به نوبه خود زمان بر است. این امر به ویژه در صورت کار با برخی از فیدهایی با حجم بالا صادق است. در آن صورت، استفاده از تقویمی که دارای عملکرد زمان بندی نیز باشد بهترین شرط شماست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نوشتهٔ پیشین
موشن گرافیک چگونه میتواند فروش و بازاریابی شما را تقویت کند ؟
نوشتهٔ بعدی
تخفیف بسته طراحی و راه اندازی وب سایت ویژه دوران کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست