دلایلی برای سرمایه‌گذاری در بازاریابی اینترنتی ۲۰۲۰

|

بدون دیدگاه

۱- وقت طلاست!

بازاریابی اینترنتی نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مناسب و خوش‌بینانه‌ای را سبب می‌شود و می‌تواند جایگزین مقرون به صرفه‌ای برای بازاریابی و تبلیغات سنتی باشد، اما به زمان بیشتری نیاز دارد. برای انجام کارهایی مانند طراحی وب‌سایت، درک نیازهای بازدیدکنندگان سایت، بهینه‌سازی صفحات برای کلمات کلیدی صحیح، ارسال پست به شبکه‌های اجتماعی، نوشتن خبرنامه‌های ماهانه، درج پست‌های ویژه در سایت و غیره همه‌وهمه زمانی طول می‌کشد. مهم این است که به جای این که پول زیادی را صرف چاپ یک آگهی در مجللات مختلف کنیم، زمان با ارزش خود را به این تاکتیک‌ها اختصاص دهیم.

۲- دستیابی به مشتریان جدید

با استفاده از المان‌های سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای کلمات کلیدی مناسب، شما می‌توانید احتمال نامی‌شدن و گسترش برند خود را برای هدف قرار دادن مسافران جدید، افزایش دهید.

هر چقدر که میزان محبوبیت و شهرت یک نام تجاری بیشتر باشد میزان فروش محصولات آن برند نیز بیشتر خواهد شد. بازاریابی اینترنتی می‌تواند به شناساندن و معرفی کیفیت و مرغوبیت یک محصول نیز کمک کند. همچنین شما می‌توانید با تبلیغات در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به مشتریان جدید برسید.

۳- ایجاد اعتماد و اعتبار برای کسب‌وکار شما

داشتن حضور آنلاین بهینه‌شده و قوی نه تنها باعث می‌شود که مهمانان شما وب سایت‌تان را آسان‌تر پیدا کنند بلکه سبب می‌شود تا مهمانان شما با دریافت نیازها و خواسته‌های خود، در وب‌سایت شما احساس راحتی کنند. البته اگر سایت شما با استانداردهای صنعت امروز برای بهینه‌سازی، طراحی و تنظیمات امنیتی، فاصله زیادی نداشته باشد.

یک طرح بازاریابی اینترنتی مناسب نیز شامل تاکتیک‌هایی برای افزایش رنکینگ شما در گوگل از طریق محتوای با کیفیت و بک‌لینک‌ها خواهد بود. بله موتورهای جستجو با مشخص کردن جایگاه شما در صفحه‌ی نتایج، نمایانگر اعتماد و اعتبار شما هستند.

۴- شناخت بازار و کسب اطلاعات برای جذب مشتریان با کیفیت

با همه‌ی این اطلاعات، شما می‌توانید دریابید که چه تلاش‌ها و پیشرفت‌هایی برای بهینه‌سازی نیاز دارید تا ترافیک مناسبی برای وب‌سایت‌تان ایجاد کنید. (آن هم ترافیک معکوس!) همچنین شما می‌توانید متوجه شوید که تاکتیک‌هایی که برای بازدیدکنندگان شما جذابیتی ندارند کدامند و چگونه باید بهبود یابند یا اینکه وقت و پول خود را بر روی تاکتیک‌های دیگر که تاثیرگذارترند، سرمایه‌گذاری کنید.

۵- بهره‌گیری از بهترین ابزارها و متدهای بازاریابی

با بکارگیری یک استراتژی بازاریابی اینترنتی مستمر و در حال پیشرفت، شما در حلقه‌ی آخرین ترندها و ابزارهای ارتقاء یافته،قرار می‌گیرید که می‌تواند بهترین نتایج و حتی تغیرات را برای شما به رقم زند. بهترین شیوه‌های طراحی وب‌سایت و بهینه‌سازی می‌تواند در طول شب تغییر کند تا فعالانه به بازاریابی اینترنتی خود بپردازید و یا به آژانس‌ها و نمایندگی‌های فعال در حوزه بازاریابی اینترنتی اعتماد کنید تا به شما تضمین دهند که کسب‌وکار شما از بهترین ابزار و شیوه‌های بازاریابی استفاده می‌کند.

۶- ایجاد فضای رقابتی سالم بین رقبا

این نوع بازاریابی همچنین به ایجاد یک رقابت سالم و خوب بین برندها کمک می‌کند در بازاریابی هر برندی محصول خود را معرفی می‌کند و نکات مثبت و مزیت‌های آن را بین می‌کند. بنابراین برندها تلاش بیشتری برای تولید محصولات با کیفیت‌تر می‌کنند و در این صورت در یک فضای سالم به رقابت می‌پردازند.

۷) بازاریابی اینترنتی قابل اندازه‌گیری و پیگیری است.

علاوه بر مزایایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، بازاریابی اینترنتی قابل اندازه‌گیری و پیگیری نیز می‌باشد و این دو مهم‌ترین مزیت بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شوند و از جمله دلایلی است که سبب شده تا بسیاری از صاحبان مشاغل آن را به سایر انواع بازاریابی ترجیح دهند.

بنابراین این نوع بازاریابی شما را قادر می‌سازد تا تک‌تک کانال‌های بازاریابی خود را کنترل کنید و هر کدام که بازدهی سرمایه‌ی بیشتری برای شما دارد را انتخاب کنید و فعالیت‌های خود را در آن‌جا گسترش دهید. این اندازه‌گیری‌ها از طریق ابزارهای مختلف رایگان و پولی در اختیار همه قرار دارند که با در نظر گرفتن شرایط و علاقه‌ی خود می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. نکته نهایی که باید همواره مد نظر داشته باشید این است که پس از آنکه مشتریان مورد نظر خود را جذب کردید، باید همه تلاش خود را بکار گیرید تا بتوانید آن‌ها را حفظ و نگهداری کنید. برای این کار می‌توانید از ارائه‌ی بهترین خدمات با کیفیت، بهبود ارتباط با مشتری، کشف نیازهای آینده مشتریان، کشف دلایلی که باعث شده تا برخی از مشتریان شما را ترک کنند و موارد مشابه دیگر نیز استفاده کنید.

با مطالعه این مطالب حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که چرا بازاریابی اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است و چرا اکثر کسب‌وکارها این نوع از بازاریابی را انتخاب می‌کنند. بنابراین داشتن یک استراتژی مشخص برای استفاده از بازاریابی اینترنتی و بهره‌گیری درست و اصولی از آن حتماً در پیشبرد اهداف‌تان مؤثر و کارا خواهد بود.

[ امتیاز دهید ]
نوشتهٔ پیشین
تخفیف ۲۰% جشنواره یلدانه خدمات دیجیتال مارکتینگ سال ۱۳۹۸
نوشتهٔ بعدی
چرا باید کسب و کارمان را اینترنتی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست