چگونه یک اسم دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

|

بدون دیدگاه

نام دامنه شما عنصر اصلی وب سایت شما است، اسم دامنه باعث چگونگی دیده شدن شما میشود. بنابراین انتخاب نام دامنه ای که برای تجارت شما مناسب باشد بسیار مهم است. چگونه نام دامنه مناسب را انتخاب کنیم؟ این موضوع را در ادامه برای شما بررسی خواهیم کرد.

۱. از پسوندهای دامنه درست استفاده کنید (ir, com, org )

هنگامی که پسوند نام دامنه خود را انتخاب می کنید ، می توانید از یک چیز مطمئن باشید: “.com” همچنان بهترین است. طبق تحقیقات انجام شده، ۴۳٪ از کل دامنه ها دارای پسوند “.com” هستند. چرا؟ خب، “.com” آشنا ترین و آسان ترین حالت برای به خاطر سپردن است. در حالی که بسیاری از وب سایت های موفق با “.ir” و “.org” وجود دارند ، اگر وب سایت شما دارای پسوند “.com” باشد ، احتمالاً عملکرد بهتری خواهد داشت.

۲. برندینگ بهتر از عمومی شدن

یک نام دامنه خلاق و برندینگ بهتر از عمومی بودن آن است. بخاطر بسپارید: نام دامنه شما این است که بازدید کنندگان چگونه شرکت شما را در وب پیدا، به خاطر می آورند و به اشتراک می گذارند. این پایه و اساس برند شما است. یک نام دامنه با برندینگ منحصر به فرد است و از رقبا جداست، در حالی که یک نام دامنه عمومی معمولاً پر از کلمات کلیدی و غیرقابل به یاد ماندنی است.

۳. کوتاه بهتر از طولانی است

به طور کلی، وقتی صحبت از طول دامنه شما می شود ، کوتاه تر بهتر است. طبق تحقیقات معمول ترین طول نام تقریباً ۱۲ حرف است. ۶-۱۴ حرف را در نظر داشته باشید، به احتمال زیاد نام دامنه کوتاهتر مدتها پیش گرفته شده و به قیمت زیادی فروخته شده است. اگر چیزی کوتاه پیدا نکردید، آن را با برندینگ بسازید.

۴. مطمئن شوید که نوشتن آن آسان است

به برخی از محبوب ترین وب سایت های جهان فکر کنید. چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟  Google ، Facebook ، Twitter ، Instagram ، Yahoo ، CNN

یک نکته مهم مشترک آنها این است که هجی کردن آنها آسان است. بازدید کنندگان شما باید بتوانند نام دامنه شما را بدون مشکل تایپ کنند. اگر باید بیش از یک بار هجی را برای درک آن توضیح دهید، نام دامنه شما خیلی پیچیده است! نام دامنه احتمالی خود را به ۱۰ نفر بگویید و از آنها بخواهید آن را هجی کنند. اگر بیش از چند نفر برای هجی کردن آن تلاش می کنند ، باید آن را ساده کنید.

۵. از خط و عدد اجتناب کنید

به یاد دارید که چگونه نام دامنه شما باید آسان تلفظ شود؟ خط و عدد این کار را دشوارتر می کند. نام دامنه شما باید تمیز و یکدست باشد – خط ها و اعداد مانع این کار می شوند.

۶. استفاده از کلمات کلیدی که بازتاب دهنده وب سایت شما هستند را در نظر بگیرید

کلمات کلیدی می توانند به بهبود SEO شما کمک کنند. اگر استفاده از کلمات کلیدی را در دامنه خود انتخاب کردید، کلمات کلیدی را در ابتدای دامنه خود قرار دهید. این کار باعث میشود در نتایج جستجو بهتر دیده شوید.

۷. بلند مدت فکر کنید

یکی از بزرگترین عناصری که سالها تجارت و نام تجاری شما را تعریف می کند نام دامنه شماست. اگر تصمیم بگیرید دامنه را در آینده تغییر دهید، هزینه، برند تجاری و رتبه بندی سئو برای شما هزینه بردار خواهد بود. وقتی دامنه خود را انتخاب می کنید، بلند مدت فکر کنید.

۸. بررسی کنید که نام دامنه قبلاً استفاده نشده باشد

قبل از اینکه با یک نام دامنه خاص به جلو بروید، بررسی کنید که این نام در شبکه های اجتماعی استفاده نشده باشد. برای ساختن نام برند خود، داشتن ایده مشابه در دامنه و شبکه های اجتماعی خوب است. این امر باعث ایجاد آشنایی می شود و بازدیدکنندگان، طرفداران و مشتریان شما را در یافتن وب در اطراف وب آسان می کند.

[ امتیاز دهید ]
نوشتهٔ پیشین
چرا بازاریابی ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد؟
نوشتهٔ بعدی
طراحی سایت در رشت و گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست