تکنیک های محبوب بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

|

بدون دیدگاه

قبل از اینکه کسب‌وکار شما شروع به بازاریابی یک محصول کند، به ایجاد شخصیت خریدار برای افرادی که می‌خواهید با مواد تبلیغاتی تان ارتباط برقرار کنند، کمک می‌کند. زمانی که مشتری ایده‌آل خود را دارید، تکنیک‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. اغلب این روش‌ها تحت عنوان روش های کم هزینه یا بدون هزینه (گاهی با نام بازاریابی چریکی) هستند و شما ممکن است از آن‌ها در مراحل مختلف چرخه تجاری تان استفاده کنید، یا می‌توانید آن‌ها را بلافاصله از زمان شروع کسب و کار استفاده کنید.

زمانی که یک کسب‌وکار ایجاد می‌کنید، اولین چیزی که می‌خواهید از آن مطمئن باشید، یک بنیان مشتری است. شما می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی نسبتا گسترده را بدون نیاز به پرداخت پول برای مکان خاص، با یک پرینتر مناسب، یک تلفن و یک دستگاه متصل به اینترنت، راه اندازی کنید.

در این مطلب، هفت مورد از این روشهای بازاریابی در کسب و کارهای کوچک را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد:

 

  1. بروشورهای تبلیغاتی

    این روش استفاده از تبلیغات ارزان است . ابتدا منطقه‌ای را که می خواهید در آن فعالیت کنید را در نظر گرفته و آگهی‌ها را در این منطقه توزیع می کنید. آگهی شما باید کوتاه بوده و نکته ای باشد، و همچنین شامل برجسته‌سازی خدمات ارائه‌شده و ارائه اطلاعات تماس باشد. ارائه کوپن یا پیشنهادات تخفیف نیز، هرگز لطمه ای به آگهی شما نمی‌زند.

  2. پوستر

    اکثر سوپرمارکت‌ها ، فضاهای عمومی و مراکز خرید، تابلو اعلانات رایگان برای اعلامیه و تبلیغات ارائه می‌دهند. این یک روش آزمون و خطاست، اما شما باید سعی کنید پوستر خود را به طور منطقی قابل رویت کنید و بهتر است زبانه‌های جداشونده برای ارائه تخفیف داشته باشند. هر مکان را با رنگ متفاوت بسازید تا بتوانید مکان هایی را که بیش‌ترین مشتریان را داشته، بشناسید. اگر منطقه‌ای وجود داشته باشد که بخش اعظم مشتریان شما در آنجا باشد، شما می‌توانید این مکان را هدف کمپین خود، قرار دهید (آگهی‌، تبلیغات در رسانه‌های محلی برای آن مناطق  و غیره).

  3. ارزش افزوده

    ارزش افزوده یکی از قدرتمندترین نقاط فروش برای هر محصول یا خدمت است. از طرف دیگر، ارزش افزوده ها بسیار شبیه به کوپن های تخفیف و یا ارزیابی های رایگان هستند، اما هدف آنها افزایش رضایت مشتری و ایجاد تفاوت بین شما و رقابت است.ارزش افزوده های رایج شامل ضمانت، تخفیف برای مشتریان دائم، کارت‌های امتیازی و پاداش‌های مراجعه است. یکی از فاکتور تصمیم‌گیری برای انتخاب بین یکی از دو فروشگاه مشابه این است که کدام یک کارت امتیازی یا کارت مشتری ارائه می‌دهد. نیازی نیست که پیشنهادی غول آسا داشته باشید؛ اغلب شما باید چیزی را بیان کنید که مشتری درباره محصول یا سرویس شما اطلاع نداشته باشد. زمانی که تبلیغات خود را می سازید، توجه داشته باشید که ارزش افزوده، باید برجسته شود.

  4. شبکه های ارجاع

    شبکه‌های ارجاع برای یک کسب‌وکار بسیار ارزشمند هستند. این تنها مرجع مشتری نیست، که با وجود تخفیف یا پاداش‌های دیگری برای هر ارجاع تشویق می‌شوند.
    وقتی با مشاغل اداری سر و کار دارید، این شبکه حتی قوی‌تر نیز خواهد بود. یک وکیل افراد را به یک حسابدار ارجاع می دارد، یک حسابدار افراد را به یک واسطه گر معاملات ارجاع می دارد، یک برنامه‌ریز مالی افراد را به یک آژانس املاک و مستغلات ارجاع می‌کند. در هر یک از این موقعیت‌ها، فرد شهرت حرفه‌ای خود را در برگه ارجاع به نمایش می گذارد. بدون توجه به کسب و کارتان، مطمئن شوید که یک شبکه ارجاعی برای ایجاد یک دیدگاه و تعهد به کیفیت که انجام می‌دهید، ایجاد کنید.به عنوان آخرین نکته در شبکه‌های ارجاع، به یاد داشته باشید که رقیب تان همیشه دشمن شما نیست. اگر سرتان برای گرفتن سفارش، بیش از حد شلوغ است؛ آن را به رقیب خود بسپارید. بیشتر مواقع این لطف شما پاسخ داده می شود. علاوه بر این، اگر مشتری بخواهد مدت زیادی صبر کند، می‌تواند برای اعتبار شما بد باشد.

  5. پیگیری ها

    تبلیغات می‌تواند به شما در دستیابی به یک شغل کمک کند، اما کاری که بعد از یک شغل انجام می‌دهید می‌تواند ابزار بازاریابی بسیار قوی ‌تری باشد. پرسشنامه پی‌گیری یکی از بهترین منابع بازخورد برای این است که تبلیغ شما چگونه پیش می‌رود.

    • چرا مشتری شما را برای خرید انتخاب کرده است؟
    • او از کجا درباره ی این موضوع مطلع شده است؟
    • کدام شرکت‌های دیگر را مشتری در نظر داشته است؟
    • مشتری بیشتر از چه چیزی راضی بوده است؟
    • حداقل رضایت مشتری چه بوده است؟

    همچنین، اگر کار شما نیاز به مراجعه به مشتری دارد، مطمئن شوید که چندین آگهی در اطراف این مشتری منتشر کنید، شاید افرادی با نیاز مشابه و با علایق مشابه در همان منطقه زندگی می کنند که می توانند مشتریان بالقوه شما باشند.

  6. ناخوشایند؟ آری. مهم؟ آری.

    تماس مستقیم، چه از طریق تلفن یا مراجعه به در خانه باشد، یک فرصت پیشرفت مناسب برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک است . تماس مستقیم به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر محصول، خود را نیز به دیگران بشناسانید. اگر مردم نخواهند از فردی که با آن‌ها حرف می‌زند، خرید کنند، از شما نیز خرید نخواهند کرد. در هنگام صحبت کردن از طریق تلفن، شما مزایای استفاده از لبخند یا مکالمه چهره به چهره را دست خواهید داد. یک تلفن می تواند برای افراد به اندازه ممکن غیر منتظره باشد. با این حال، تماس مستقیم باعث می‌شود که شما در هنگام مواجهه با مشتریان احتمالی، خلاقیت و سازگاری را افزایش دهید.

  7. اینترنت

    ناعادلانه است وانمود کنیم که اینترنت یک وسیله عالی برای بازاریابی است؛ همانند اینکه شما شما یک پوستر در یک سالن اجتماعات یا یک بیلبورد در یک بزرگراه قرار دهید. با این حال، بیان اهمیت اینترنت در بازاریابی مشکل است . روش‌های قبلی بازاریابی در چند سال گذشته تغییر نکرده اند . اینترنت در طول همین بازه زمانی متولد شده به سرعت تکامل‌یافته است .تقریبا قابل‌تصور نیست که یک شرکت (حتی یک کافه محلی) دست‌کم یک وب سایت با جزییات حیاتی مانند مکان و ساعت نداشته باشد . نداشتن یک سایت به معنای نداشتن یک نقطه دسترسی به تعداد رو به رشد افرادی است که هنگام تصمیم برای خرید از گوگل استفاده می کنند، می باشد. علاوه بر این می توانید برای دیده شدن بهتر از رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام یا اکانت توییتر) و یک سایت با سئوی خوب استفاده کنید. تکنولوژی نشر به نقطه‌ای تبدیل شده‌است که در آن – وردپرس تنها یک نمونه از یک سیستم مدیریت محتوای آزاد – می‌تواند تمامی این نیازها را برآورده کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
نوشتهٔ بعدی
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست