۳ استراتژی بازاریابی موثر برای فروش آنلاین محصولات دیجیتال

|

بدون دیدگاه

فروش کالاهای دیجیتال و شروع کار در بخش آموزش آنلاین در دنیای آنلاین امروز ساده نیست و دشواری های خودش را دارد. طبق تحقیقات و بازارها ، صنعت آموزش آنلاین آماده است تا با افزایشی ۱۸۷.۸۷۷ میلیارد دلاری از سال ۲۰۱۹، تا سال ۲۰۲۵ به یک صنعت ۳۲۵ میلیارد دلاری تبدیل شود.

ما نه تنها در دوران اقتصاد لحظه ای سربلند زندگی می کنیم ، جایی که می خواهیم محصولات را فوراً به مشتریان خود تحویل دهیم، بلکه ما خواهان آزادی مستقل از مصرف کننده و دیدگاه تجاری هستیم .

مصرف کنندگان روز به روز بیشتر و بیشتر کالاهای دیجیتالی خریداری می کنند ، به عنوان مثال : سایت های عضویت ، کتاب های الکترونیکی ، کتاب های صوتی ، دوره های دیجیتال یا درس ها و آموزش های زنده ، فیلم ها ، آهنگ ها ، طراحی ، عکاسی ، الگوها ، برنامه ها ، مغز متفکر یا کاربرگ. به معنای واقعی کلمه صدها گزینه محصول دیجیتال وجود دارد که می توانید به مجموعه محصولات خود اضافه کنید.

فروش آنلاین کالاهای دیجیتال مزایای بی شماری دارد. به عنوان مثال ، موانع شروع کار بسیار کم است، کالاهای دیجیتال به طور کلی نیازی به نگه داری و انبار ندارند ، شما از آزادی کامل خلاقیت برخوردار هستید و محصولات دیجیتال دارای مقیاس پذیری بسیار زیادی هستند. در اینجا سه ​​نکته برتر و استراتژی بازاریابی در مورد چگونگی تبلیغ و فروش محصولات دیجیتال برای دستیابی به بیشترین سود ممکن وجود دارد، ذکر کرده ایم.

۱. اجلاس های آنلاین

رویدادهای آنلاین و اجلاس های آنلاین طی چند ماه گذشته به یک کانال بازاریابی بسیار محبوب و مهم تبدیل شده اند. بسیاری از رویدادها و کنفرانس ها به اجبار لغو شده اند و هوشمندترین مشاغل رویدادهای خود را به صورت آنلاین منتقل کرده اند. اجلاس های مجازی به طور کلی بین یک تا ۱۰ روز برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند مصاحبه ها و سخنرانی های متخصص را برای مدت زمان کوتاه به صورت رایگان تماشا کنند. معمولاً اجلاس های آنلاین بسیار ارزشمند بوده و بسیاری از سخنرانان در روز سخنرانی می کنند ، به طوری که شرکت کنندگان بیش از حد توان ذهنی یا حتی زمان مصرف یکباره مطالب را پیدا نمی کنند.

سپس میزبانان یک یا چند فروش بالا را به بینندگان ارائه می دهند ، بنابراین آنها می توانند همه ویدیو ها را باهم خریداری کنند و به وقت خود تماشا کنند. شما می توانید در هر موضوعی میزبان اجلاس آنلاین باشید و حتی لازم نیست در موضوع خاصی که نماینده آن هستید متخصص باشید. اگر شما کالاهای دیجیتالی بیشتری مانند دوره های آنلاین یا کتاب الکترونیکی دارید که می توانند برای جذابیت بیشتر خریدار، به خرید کنندگان ارائه دهند ، در این صورت شانس شما برای نرخ فروش بالاتر افزایش می یابد. این پاداش این است که واقعاً هزینه بیشتری برای شما یا سازنده دوره هزینه ندارد.

۲. چالش های آنلاین

چالش های آنلاین و به ویژه چالش های پنج روزه ، با دستیابی به نتایج سریع ، در بین بازاریابان آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. یک چالش آنلاین بیشتر شامل یک مجموعه ویدیویی است که شرکت کنندگان آن را تماشا می کنند. طبق گفته یاهو فایننس ، یک دقیقه فیلم ارزش ۱.۸ میلیون کلمه را دارد. بنابراین ، دیدن شما در ویدئو هر روز ، به خصوص وقتی که زنده است و می توانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید ، امتیاز اعتماد شما را فوق العاده افزایش می دهد.

یک چالش به شما کمک می کند تا مشتری ایده آل شما شروع به ایجاد چیزی مانند رئوس مطالب دوره بعدی آنلاین یا برنامه راه اندازی برای تبلیغ بعدی کتاب خود کند. به این ترتیب فروش نهایی شما در پایان (که در این حالت می تواند یک برنامه یا دوره کامل در مورد چگونگی ایجاد دوره آنلاین شما یا نحوه نوشتن اولین کتاب الکترونیکی شما باشد) بسیار آسان خواهد شد ، زیرا پیش بینی ها برای انجام کار کنید و احساس انگیزه کنید تا با آن ادامه دهید.

موثرترین چالش ها معمولاً بین سه تا پنج روز اجرا می شوند ، زیرا این یک بازه زمانی سالم است تا افراد بتوانند کارهای روزانه خود را در کنار چالش انجام دهند. اکثر بازاریاب ها در اینستاگرام با چالش کم هزینه و مشارکت بالا روبرو هستند. اینستاگرام سومین وب سایت پربازدید است و به محبوب ترین پلتفرم اجرا و بازاریابی یک چالش تبدیل شده است.

۳. سایت های عضویت و پلتفرم های یادگیری آنلاین

سایت های عضویت و پلتفرم های یادگیری آنلاین یکی دیگر از راه های جذاب اما بسیار غیر مستقیم برای فروش محصولات دیجیتال است. شما می توانید بستر آموزش آنلاین خود را ایجاد کنید که در آن بتوانید محصولات دیجیتالی خود را بفروشید و یا می توانید کالاهای دیجیتال را از متخصصان دیگر این صنعت بفروشید.

انواع مختلفی از مدل های سایت عضویت و پلتفرم دوره های آنلاین وجود دارد که می توانید به آنها بپیوندید یا ایجاد کنید. بعنوان مثال :

مدل تغذیه قطره ای: محتوا هر ماه اضافه خواهد شد.
عضویت در کل: اعضا بلافاصله به همه چیز دسترسی پیدا می کنند.
عضویت در انجمن آنلاین: اعضا به انجمن های خصوصی ، متفکران یا گروه های آنلاین دسترسی پیدا می کنند.

به عنوان مثال یک مشاور و خالق دوره ، لزوما علاقه ای به ایجاد محتوای جدید مداوم ندارد و بنابراین به دنبال ایجاد یک سایت عضویت کامل نیست. با این حال ، بیشتر مشاوران ، مربیان و سازندگان دوره ها بیش از هر چیز مشتاق شرکت در یک سرمایه گذاری مشترک هستند و دوره آنلاین خود را در ازای کمیسیون وابسته یا صرفاً در معرض قرار گرفتن ، در بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین ذکر می کنند.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
اجتناب از ۱۱ اشتباه رایج در طراحی وب سایت
نوشتهٔ بعدی
آموزش ثبت دامنه IR در ایرنیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست