تبلیغات همسان یا Native Ads نوعی از تبلیغات آنلاین می باشد که ساختار آن مشابه سایتهای نمایش دهنده می باشد به همین دلیل به آن ها تبلیغات همسان می گویند . تبلیغات همسان معمولا در شبکههای اجتماعی مشابه پست های منتشر شده و یا به عنوان محتوای پیشنهاد شده در صفحات وب سایت ها ارائه داده میشوند . از نظر ظاهری تبلیغات همسان دقیقا مشابه و هم گون با محتوای تولید شده در صفحات هر پیج که قرار داده می شود است ، و عملکرد آن به گونه است که خواننده متوجه جنبه ی تبلیغاتی این محتوا نخواهد شد . تبلیغات همسان معمولا شامل یک عکس یا یک عنوان کوتاه است که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه مورد نظر شما هدایت می شود .
تبلیغات همسان به محتواهایی که در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت ها و موتور جست و جو منتشر میشود نیز می گویند . یکی از تبلغات پر طرفدار تبلیغ در موتور های جستجوی گوگل می باشد ، که بصورت نتایج جستجوی ارگانیک (Organic Search Results) نشان داده میشوند . شما با پرداخت هزینه ای مشخص از گوگل این تبلیغات را بصورت محتوای متنی یا تصویری سایت و شبکه های اجتماعی به کاربران به نمایش خواهید گذاشت . شما میتوانید به راحتی این تبلیغات را با پرداخت هزینه به گوگل اجرا نمایید اما موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ هرگز به شما نمی گویند که براساس کمپینهای تبلیغاتی مناسب اینکار را انجام دهید و شما با پرداخت هزینه های هنگفت و بدون برنامه تنها پول خود را هدر خواهید داد. یکی دیگر از تبلیغات همسان ، تبلیغات بنری نام دارد که در سایت ها به نمایش گذاشته می شود . هدف از این تبلیغات این است که براساس محتوایی که کاربر سرچ می نماید تبلیغات بنری همسان نیز برای او نمایش داده شود . این نوع تبلیغات برای برند سازی و ارائه محصول و خدمات نقش بسزایی دارد . زیرا شما با یک هدف مشخص تبلیغات خود را در ویترین سایت هایی به نمایش خواهید گذاشت که کاربران زیادی آن را مشاهده خواهند کرد .
براساس آمار های اعلام شده تبلیغات همسان ۵۳% بیشتر از تبلیغات نمایشی مورد توجه کاربران است . و ۱۸% بیشتر موجب خرید محصول و یا ارائه خدمات می شود . پس تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات رسانه ای بیشتر مورد توجه مخاطبان است ، و این امر موجب موجب افزایش ۳ برابری نرخ کلیک یا CTR است و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش خواهد داد . زیرا تبلیغات همسان این فرصت را خواهد داد تا با کاربران براساس علایق شان ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشید .
انواع تبلیغات همسان در وب سایت ها
1_ تبلیغات همسان عادی
2_ تبلیغات همسان ریتارگتینگ
3_ تبلیغات همسان هدفمند
تبلیغات همسان عادی
تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته میشود که مخاطبان در هر سایتی با هر موضوعی وارد شوند تبلیغات برای آنها نمایش داده می شود . این تبلیغات برای کسانی مورد استفاده قرار میگرد که میخواهند آگاهی از برندشان را به مخاطبان داشته باشند یا اینکه کسب و کارشان برای تمام اقشار جامعه مورد استفاده قرار می گیرد .
تبلیغات همسان ریتارگتینگ
تبلیغات همسان ریتارگتینگ به تبلیغاتی گفته میشود که کاربر حداقل یک بار به سایت شما سر زده باشد و شما با استفاده از تخفیف ها و پیشنهاد های جذاب آن را مجاب به بازدید دوباره از سایت خود نمایید .
تبلیغات همسان هدفمند
تبلیغات همسان هدفمند به تبلیغاتی گفته می شود که برای اجرای کمپین های تبلیغاتی و هدفمند استفاده می شود .
یکی از مزایای تبلیغات همسان این است که مخاطب با دیدن آن هرگز خسته نمی شود و همیشه برای مخاطبان جذابیت و تازگی خاص خود را دارد . این نکته را در نظر داشته باشید ، تا زمانی که محتوایی که در تبلیغات استفاده میشود ، تازه ، جذاب ، ارزشمند و مرتبط باشد ، می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند . و این یعنی برند شما همیشه برنده است .