بازاریابی ایمیلی (email marketing) چیست ؟

بازاریابی ایمیلی (email marketing) چیست ؟

|

بدون دیدگاه

بازاریابی ایمیلی email marketing ، یکی از ابزارهای قوی در بازاریابی دیجیتال است که به شما این امکان را می دهد تا از طریق رسانه دیجیتال جهانی ارتباطی دوستانه با مشتری داشته باشید . البته انتخاب یک رویکرد مناسب برای این ارتباطات در بازاریابی ایمیلی با مشتریان بسیار مهم است . اگر از تکنیک های غیر اصولی بازاریایی انبوه و یا هر چیز دیگری که اسپم تلقی می شود برای بازاریابی استفاده شود ، قطعا مشتریان این ایمیل ها نادیده گرفته و بدون اینکه حتی آن را باز کنند به جانک ایمیل یا همان سطل آشغال ایمیل روانه میکنند . این امر باعث سلب اعتبار شما از مشتریان میشود . هرچند که با گسترش بازاریابی دیجیتال و وجود هزاران بازاریاب در این حوزه و وجود نامه های فراوان دیجیتالی اسپم باز هم میتوان ایمیل را به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر و مفید نام برد که به مشتریان و کار شما ارزشی چند برابر خواهد داد .

ارتباط با مشتریان ار طریق ایمیل

حقیقت این است که بسیاری از مشتریان ارتباط ایمیلی با کسب و کار شما دارند درست مانند گذشته که بسیاری از مشتریان برگه ها و نامه های فروشگاه و یا شرکتتان را به امید گرفتن جایزه و یا خبری مهم در این حوزه دنبال میکردند ، امروزه نیز ایمیل های ارسالی شما را به این امید باز می کنند که شامل خبرنامه ی مهم یا جایزه از سوی شما باشد و مطمئن هستند که پیامی که برایشان ارسال میکنید یک پیام مهم با بازخورد عالی است در غیر اینصورت ایمیل شما رهسپار سطل آشغال مجازی خواهد شد . بازاریابی ایمیلی می تواند حوزه ای فریب آمیز برای هدایت کارتان باشد . شما باید هم زمان به حقوق خصوصی مشتریان احترام بگذارید و هم از برندتان حمایت کنید و ارزش پیشنهادات تان را در طول زمان حفظ کنید . حذف مشتریانی که به دریافت ایمیل اشتراکی نیاز ندارند کار آسانی است . اما این نکته را باید در نظر بگیرید که زمانیکه مشتریان را از دست می دهید ، دیگر به سمت تان نخواهند آمد و این یعنی رکود در حوزه ی کاریتان .

دقیقا بازاریابی ایمیلی چیست ؟

بازاریابی ایمیلی ترکیبی از بازاریابی هوشمندانه و تخیلی است . به زبان ساده ، آن ایمیلی است که برای مشتریان ارسال می شود و معمولاً شامل تخفیف در فروش یا آفرهای ویژه مخصوص مشتریان وفادار میباشد که مشتری را مجاب مینماید تا با کلیک بر روی لینک وب سایتی که در ایمیل برایش ارسال کرده اید حس برنده بودن و سود بردن از خرید را برایشان القا نماید .
برخی از پیشنهادهای بازاریابی ایمیلی عبارت اند از :
۱_ هتل مجللی که دارای تخفیف های تابستانی برای مشتریان ویژه اش در نظر گرفته شده است .
۲_ شرکت استخدامی که به مشتریان شان بلیط های رایگان برای سمیناری مخصوص ارائه میدهد .
۳_ فروشگاه وسایل مکانیکی که کد رایگان برای استفاده در محل پرداخت آنلاین پیشنهاد میدهد .
۴_ یک مرکز تناسب اندام که به اعضا یک برگه ضمانت چاپی مخصوص پیشنهاد می کند و به آنها اجازه می دهد یک دوست را به همراه خودشان به صورت رایگان بیاورند. و مواردی از این قبیل پیشنهاد ها که در بازاریابی ایمیلی از آن استفاده می شود .

امروزه به دلیل حجم بالای اخبار در دنیای وب ، شما میتوانید بدون اینکه هر روز تمام خبرها و مقاله های مهم را از چند صد خبر و مقاله ی منتشر شده جستجو کنید ، تازه‌ترین تغییرات و به‌ روزرسانی‌ها را در قالب یک فید RSS و یا از طریق یک خبرخوان RSS یا فید ریدر (feed reader) دریافت کنید . معمولاً وب سایت‌های مختلف فید RSS خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند ، و از این طریق مشتریان می‌توانند تازه‌ترین محتوای منتشر شده را در کمترین زمان ممکن آگاهی پیدا نمایند . وجود فید RSS یکی از راههای ترویج برندتان است . به چند مثالی که در زیر میزنیم توجه نمایید :
۱_ یک شرکت حسابداری که با مشتریان دائماً در تماس است و تغییرات قوانین مالیاتی را از این طریق به آنها ارائه می دهد .
۲_ خبرنامه هفتگی مربوط به شرکت روابط عمومی که شامل خبرهای کوتاه و جالب صنعتی به همراه لینک وب سایت ها برای مطالعه کل مقاله است .
۳_ خلاصه یا هشدار اخبار اقتصادی از روزنامه های آنلاین
۴_ ناشر کتابهای جوانان – بزرگسالان که از بازاریابی ایمیلی جهت ارتقای اسکرین سیورهای انحصاری و رایگان ، زنگ تلفن همراه و کاغذ دیواری برای خوانندگان جوان استفاده می کنند .
چون ایمیل یک رسانه ارتباطی مقرون به صرفه است ، هنگام استفاده می تواند نرخ بازگشت سرمایه عالی داشته باشد .

ابزار های بازاریابی ایمیلی

ابزار های بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که فهرست ایمیلتان را مدیریت کنید و الگوی طراحی خود را برای پیام هایتان بسازید و مهم تر اینکه به شما را در بررسی بازاریابی ایمیلی کمک میکند .
بعضی از کارکرد های ابزار بازاریابی ایمیلی میتواند شامل موارد زیر باشد از جمله :
۱_ ابزارهای آسانی که به شما امکان ایجاد و کار با الگوهای ایمیلی را می دهد بدون اینکه مهارت خاصی داشته باشید .
۲_ ابزار آزمایش که به شما اجازه بررسی میدهد که پیام شما از فیلترهای اسپم مهم عبور می کند .
۳_ ابزار پیگیری که نشان می دهد چه تعداد افراد ایمیل شما را نادیده گرفته اند ، چه تعداد باز کرده اند و چه تعداد به آن پاسخ داده اند .
۴_ ابزار شخصی سازی که به شما اجازه می دهد که متن را به صورت پویا برای افراد یا پروفایل های با هدف خاص در لیستتان اصلاح کنید .

زیبایی بازاریابی ایمیلی اینست که به شما این اجازه را می دهد تا تبلیغاتتان را به طور مستقیم به فردی که واقعاً خواهان آن است ، ارسال کنید . از آنجایی که بازاریابی ایمیلی تنها یکی از راههای مختلف ارتباط و حفظ رابطه با مشتریانتان است و شاید تمایل به آن کمی کمتر از رسانه های اجتماعی جدید و پویا که به وجود آمده اند ، باشد با این وجود هنوز بازاریابی از طریق اینترنت طرفدار زیادی دارد ، و هر زمان که به طور مناسبی اجرا شود ، نتایج شگرفی را خواهد داشت .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
, , ,
نوشتهٔ پیشین
آموزش افزودن و بروز رسانی محتوا در وب سایت
نوشتهٔ بعدی
آموزش اضافه کردن ویژگی به محصولات وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست