اخطار پیام not secure در مرورگر گوگل کروم به چه معنا است؟

اخطار پیغام Not Secure در مرورگر گوگل کروم

|

بدون دیدگاه

اخطار پیغام Not Secure در مرورگر گوگل کروم زمانی برای شما نمایش داده می شود که وارد صفحاتی شوید که از طریق HTTPS محافظت نمی شود و پیام Not Secure را دریافت می کنید . HTTP مخفف Hyper Text Transfer Protocol و به معنی پروتکل فرامتنی می باشد. در این پروتکل امکان ایجاد ارتباط بین سیستم های مختلف وجود دارد. این پروتکل عموما به منظور انتقال داده ها از یک وب سرور به یک مرورگر وب که در آن صفحات وب سایت ها به نمایش در می آیند، مورد استفاده واقع می شود. اما مشکلی که HTTP دارد این است که داده ها را رمزنگاری نمی کند و به همین دلیل شخص ثالث می تواند به راحتی به اطلاعاتی که بین سیستم ها تحت این پروتکل منتقل می شوند دست یابد . اما می توان اطلاعات را با بهره بردن از HTTPS که در اینجا S به معنی امنیت می باشد را با امنیت بالاتری انجام داد.

همانطور که میدانید اکثر مرورگرهای وب ، از جمله فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و مرورگر کروم ، برای اینکه یک محیط وب امن تر میان خود و کاربران ایجاد کنند این بستر را فراهم کرده اند تا از نفوذ هکرها برای تبادل بین کاربر با سرورهای خود جلوگیری نمایند . گوگل کروم با ارائه ورژن ۶۸ خود این ویژگی جدید را اضافه کرده است . در این ویژگی در صورتی که سایت مورد نظر شما از پروتکل HTTPS  استفاده نکند ، با هشدار Not Secure  یا همان غیر امن بودن سایت در کنار نام آن در آدرس بار که بصورت قفل ضربدر خورده میباشد مواجه خواهید شد.

خطای your connection is not secure به معنای عدم امنیت برای اتصال به صفحه وبسایت است .  این ارور به شما هشدار میدهد که اطلاعات ارسالی و دریافتی آن صفحه محافظت نشده است و ممکن است به راحتی توسط مهاجمان ، هکرها و اشخاصی که به زیرساخت‌های اینترنت دسترسی دارند به سرقت برسد . به عنوان مثال پسوردها و یا اطلاعات کارت بانکی شما برای هکرها قابل دسترسی خواهد بود . بنابراین توصیه می‌کنیم در سایت‌هایی با پروتکل HTTP  که نا امن هستند ، تا جای امکان پرداخت آنلاین انجام ندهید ؛ چرا که ریسک دزدیده شدن اطلاعات حساب بانکی شما بسیار بالا خواهد بود . خوشبختانه با ارائه هشدار Not Secure توسط گوگل کروم ، می‌توانید به راحتی سایت‌های ایمن شده را از سایت‌های نا امن تشخیص دهید.

 HTTPS همچنین مهیا کننده ایمنی در مقابل افرادی است که هویت خود را جعل می‌کنند. برای مثال ، اگر به وای فای هات اسپات عمومی متصل شوید و سپس سایت Google.com را باز کنید ، سرورهای گوگل تاییدیه‌ای امنیتی ارائه می‌دهند که فقط و فقط برای Google.com معتبر است . اما اگر گوگل از HTTP رمزگذاری نشده استفاده می‌کرد ، به هیچ صورت نمی‌توانستید تشخیص دهید به سایت Google.com واقعی وارد شده‌اید یا وارد سایتی جعلی شده‌اید که می خواهند شما را فریب دهند و پسوردها و سایر اطلاعات شما را بدزدند . به عنوان مثال ، هنگام متصل بودن به وای فای عمومی ، وای فای هات اسپات‌ دزد ، می‍توانند افراد را به همچین وبسایت های جعلی‌ای هدایت کند   .

ممکن است بعضی ها فکر کنند HTTPS سرعت کمتری نسبت به HTTP دارد ، اما اشتباه می کنند . توسعه دهندگان در حال کار روی تکنولوژی های نوینی چون HTTP/2 بوده اند تا سرعت جستجوی اینترنتی را بالا ببرند . منتهی نکته آنجاست که HTTP/2 فقط روی ارتباط HTTPS مجاز است ، در نتیجه واضح است که HTTPS سرعت بیشتری از HTTP  دارد .

سخن پایانی

در کلام آخر اینکه بر اساس گزارش شفاف گوگل ، ۷۵% از وب‌سایت هایی که در مرورگر کروم و بر روی سیستم عامل ویندوز بازدید می شوند در حال حاضر از HTTPS استفاده می‌کنند . اینک زمان آن رسیده است که رویه عوض شود و به کاربرانی که از سایت‌های HTTP بازدید می‌کنند هشدار داده شود . گوگل و دیگر شرکت‌های وب شامل موزیلا (Mozilla  ) کمپین بلند مدتی را برای سوق دادن وب از فناوری HTTP به سوی HTTPS آغاز کرده اند . HTTP اینک به عنوان یک فناوری منسوخ شده نگریسته می‌شود که وب سایت ها نباید از آن استفاده کنند .

پیشنهاد رابلاین :

برای حل مشکل SSL میتوانید با خرید و یا انتقال هاست وب سایت خودتان به وب سایت ما از سرویس SSL رایگان و بدون مشکل بهره مند شوید.

برای ثبت سفارش از لینک زیر اقدام کنید :

https://panel.rabline.ir/store/host-standard

۵/۵ - (۱ امتیاز)
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چرا باید یک کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم ؟
نوشتهٔ بعدی
طراحی وب سایت در لاهیجان و استان گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست